Saturday, January 14, 2012

dunia remaja sekarang

kenapa sekarang aku tengok 'couple' bersepah-sepah.? dah macam trend pulak.
kalu takde couple tu orang dah pandang pelik. memang remaja sekarang ni tak sah kalu takde couple erk.?
sorry la kalu entry aku ni buat ramai yang terasa. aku cuba nak share apa yang aku nampak dekat sekeliling aku je. takde kena mengena antara yang hidup atau yang telah meninggal dunia.hehe~

orang selalu cakap, student 'u' ni lah contoh bagi kanak-kanak yang masih bersekolah. mak ayah pun selalu cakap belajar rajin rajin bila besar masuk 'u'.
cikgu pun berpesan tengok orang yang dah masuk 'u' tu, belajar betul betul jadi macam dorang.



tapi apa respons budak-budak sekolah kalu tengok kakak dan abang dorang dekat 'u' ni asyik berkepit laki pempuan. as a student 'u' kita tunjukkanlah yang terbaik dekat orang luar. dan sekarang ni bukan budak 'u' je yang asyik dok ber'couple' je, budak sekolah pun dah pandai nak berpasang-pasangan. kenape semua ni terjadi?

tak salah nak couple tapi biar lah berpada-pada. bagi yang masih sekolah tu tumpu kan la dulu pada pelajaran. awak tu masih kecil lagi. 1 hari insyallah kita akan bertemu dengan jodoh kita. amin. jangan terlalu menunjuk macam yang awak sorang je ada pasangan. fikir tentang perasaan orang sekeliling. jangan ingat dunia ni kita yang punya. hehe.

aku tak maksud kan sapa-sapa. cuma untuk ingatan kita bersama. aku tau mungkin aku pun sama macam orang-orang yang lain. people not perfect. and always made mistake. so as a human we must take care our self. avoid from make other people hurt.
((: think about it carefully.

2 comments:

  1. Macam ni lah dunia remaja skang kan. x sangat mcm dulu... Anyway nice to know u miss ;) ... link tu sy dah pasang. thanks for invite. sorry lmbt (sbb busy hehe).. nice to know ya :D

    forblogger[dot]net

    ReplyDelete