Saturday, December 10, 2011

LAWAK : majalah ujang.

korang baca dan cuba faham elok elok ok :)) jangan cepat salah sangka dengan orang lain. selamat membaca.!

Abu nih orang terengganu , manakala Amer nih orang kedah. mereka tinggal dalam satu bilik dan tidur katil double decker. Amer dekat atas dan Abu dekat bawah. Amer nih suka baca majalah dan komik. si Abu pulak suka pinjam belinya tidak. so Amer ada sedikit bengang ler dekat Abu nih. kekadang majalh yang baru beli dan tak sempat nak baca lagi pun Abu dah kebas baca dulu. bila kasi balik dah lasam dah. tension je Amer.


one day, Amer balik dari outing dan beli majalah UJANG. siap cover lagi tak kasi Abu nih nampak. lepas basu baju, kemas bilik dan siapkan homework, dia pun nak rilek ler dekat atas katil. majalah UJANG bawah tilam pun dia bawa keluar. elok dia baring, baru buka mukasurat pertama. Abu dekat bawah bersuara :

"Amer nok ujang"

"nanti lah jap, aku baru je nak baca", jawab lembut je Amer.

"Ameer nok ujang tu", Abu tak putus asa.

"nanti la dulu, bagilah aku baca dulu. nanti dah abih aku bagi kat hang laa!", panas sikit Amer.

"Amer nok ujang !!" suara Abu keras.

"hang ni dah melampau, kalau nak beli sendiri la. apa hang ingat aku beli UJANG ni dengan duit bapak hang ka??"
Amer dah naik angin, siap turun dari katil dah.

"laaa... aku kata tu, haghi nok ujang tu..mung basuh kaing.. kegki basoh.." kecut jer Abu jawab..

Drummmm.. hujan pun turun dengan lebat. baju Amer dekat ampaian pun basah kembali..

MORAL : fahami loghat roomate anda.. :))

No comments:

Post a Comment