Thursday, November 17, 2011

k-pop

k-pop..

korang mesti tau ape itu k-pop right ? muzik yang makin terkenal dan diminati sekarang.. muzik k-pop sangat di minati terutama kalangan remaja.. fesyen remaja sekarang pun dah ikut ala korea.. ini semua sebab pengaruh muzik k-pop..

about k-pop : satu genre muzik yang terdiri daripada hip hop, rock, R & B dan muzik yang berasal dari korea selatan.. di samping itu, muzik k-pop telah berkembang di malaysia dan menjadi satu cabang kebudayaan yang popular di kalangan remaja dan dewasa di seluruh dunia sehingga menyebabkan minat yang meluas dalam dunia fesyen dan gaya penyanyi kumpulan korea..

antara artis korea yang membawa muzik genre k-pop ialah :
-2PM
-WONDER GIRLS
-2AM
-B2ST
-U-KISS
dan ramai lagi.. artis pilihan korang ape ? kita boleh saling berkongsi pendapat..

2PM : boy band from Seoul, South Korea.. ahli kumpulan dorang seramai 6 orang..
antaranya Nichkhun, Chansung, Junsu, Taecyeon, Junho, Wooyoung dan bekas ahli Jaebum..
merka diuruskan oleh Park Jin-young JYP Entertaiment..
antara lagu popular mereka ialah Hand Up, I'll Be Back, Without u, Again and Again dan banyak lagi..






BEAST atau B2ST adalah sebuah band yang dianggotai oleh 6 orang lelaki dari Korea Selatan, dibawah Hiburan Cube.. kumpulan ini pada asalnya dikenali sebagai B2ST ( boys carian untuk top ).. walaubagaimana pun, nama mereka ditukar kepada BEAST.. 14 oktober 2009, mereka telah mengeluarkan mini album BEAST
yang pertama.. antara lagu popular mereka ialah Shock, Fiction, Bad Girl, Mystery dan lain lain lagi..


Wonder Girls : kumpulan perempuan yang berasal dari Seoul, Korea Selatan.. pengurus mereka adalah penyanyi dan penulis iaitu
Park Jin-Young.. Wonder Girls telah ditandatangani kepada agensi bakat, JYP Entertaiment. setiap ahli kumpulan ini telah dipilih melalui uji bakat.. ahli mereka terdiri daripada Min Sun Ye, Park Ye Eun, Ahn So Hee, Kim Yoo Bin dan Woo Hye Lim.. lagu popular mereka ialah Be My Baby, Sweet Dreams, Stop dan banyak lagi..

kata kata ikhlas : macam mane remaja kita x tertarik dengan dorang,.. tengok daya dengan muka lagi confirm jatuh hati punya.. yang pempuan minat artis korea lelaki.. yang lelaki pulak minat artis pempuan korea.. sampai menjadi ikutan remaja remaja melayu sekarang..

pesanan ikhlas : ikutan artis korea kearah kebaikan tidak salah.. tapi berwaspadalah.. berfikir sebelum melakukan sesuatu dengan bijak..

2 comments:

  1. hai .! saya suka sangat ngan BEAST ..! jom follow saya jugak . =)
    ichie-spide.blogspot.com

    ReplyDelete