Friday, December 30, 2011

happy new year

happy new year everybody !!

awal lagi dah ucap happy new year.. tapi aku buat entry ini awal awal sebab esok aku buzy.. jadi aku wish la awal awal dekat korang.. :))tak la awal sangat esok dah tahun baru pun.


2012 tiba dan 2011 pergi.
dengan kedatangan tahun baru, era baru bermula dan dengan itu datang harapan baru dan kemungkinan-kemungkinan baru. semuanya BARU. setiap tahun mengajar kita beberapa pelajaran hidup yang penting dan dengan pembelajaran itulah yang meletakkan kita ke hadapan.


apabila kita menyambut kesempatan ini dengan orang yang kita sayangi, pasti kebahagiaan akan meningkat sehingga dua kali ganda. setiap tempat menyambut tahun baru dengan cara mereka tersendiri.

sesetngah orang berpendapat,
"tahun baru adalah masa untuk melupakan setiap memori buruk tahun lalu dan memulakan sekali lagi kehidupan baru anda. jadi, bangun dan memeluklah kawan anda sekiranya anda ada melakukan kesalahan, bangun dan memeluklah ibu bapa anda dan berjanjilah anda tidak akan mengecewakan mereka, beri pelukan kepada diri sendiri dan berjanji kepada diri sendiri yang anda akan sentiasa jujur dalam kehidupan, dan peluklah kanak kanak miskin dan berkata mereka tidak bersendirian kerana sentiasa ada yang membantu. jadi, lupakan semua dendam di hati dan binalah azam baru dalam kehidupan anda.

cheers 2012 !!

"What can be said in New Year Rhymes,
That's not been said a thousand times?
The new years come, the old years go,
We know we dream, we dream we know,
We rise up laughing with the light,
We lie down weeping with the night.
We hug the world until it stings,
We curse it then and sigh for wings.
We live, we love, we woo, we wed,
We wreathe our prides, we sheet our dead.
We laugh, we weep, we hope, we fear,
And that's the burden of a year."

No comments:

Post a Comment