Tuesday, November 15, 2011

my life

aku own blog ini.. korang boleh kenal aku mizfaezah.. 19teen.. kalau dulu 19teen ini dah tua dah.. dah boleh kawin.. haha.. tapi sekarang 19teen tu macam 9tahun je.. bukan nak perasan muda tapi dah hakikat nya... haha perasaan nya la aku ini.. perasan muda x pe.. awek muda la kata kan.. haha.. dah jadi student u pun perangai macam dak sekolah..

sekarang aku study kat uitm.. bangga rasa dapat cugak sambung study sampai universiti.. bangga bangga cugak tapi nak menghadapinya 1 hal lagi.. macam macam dugaan.. cara study pun dah lain.. x macam sekolah dulu.. betul kata orang kalau kita sendiri x usaha x kan berjaya.. sekarang aku dah nak masuk sem 4.. tapi rasa banyak lagi yang aku kena pelajari.. hidup ini bukan senang..

aku anak ke 2 dari 3 orang adik beradik.. anak pempuan sulung.. banyak benda aku kena belajar.. bukan soal pelajaran je tapi cugak soal rumahtangga.. orang kata tinggi mana pun pelajaran o kerjaya sorang wanita dapur cugak tempat mereka.. betul ke ? x kisah la.. aku pun belum terpikir pun nak kawin.. banyak benda aku nak buat lagi.. bak kata orang belum puas hidup bujang.. haha.. sekarang focus my study first.. nak bangga kan family.. harap harap nya la..

sifat pemalu masih ada dalam diri aku.. bagi aku penting cugak sifat ini.. kalau dah x malu susah hidup plak nanti.. bukan apa takut sampai tersinggung perasaan kawan dengan perangai kita.. kadang kadang aku pun penah buat silap cugak.. kat family, adik beradik, kawan o dekat sape sape yang aku kenal.. kita manusia biasa yang selalu buat silap kan.. harap kita sama sama dapat perbaiki diri untuk lebih baik..

tentang hidup aku x banyak yang menarik.. sebab aku belum penah dapat melancong luar negara lagi.. maybe 1 hari nanti kot.. insyaallah.. ((:

No comments:

Post a Comment